sunnuntai 26. helmikuuta 2012

Migreeni

Kylläpä taas ottaa päähän! Ja tajusin ton lauseen hauskuuden hetken sen kirjottamisen jälkeen :D
Mutta jokatapauksessa, itseaiheutettu, kun sitä valkkaria vaan taas teki niin kamalasti mieli! Mulla on kassissa enää yksi migreenin täsmälääke eikä reseptissä yhtään pakettia. Nyt pitäisi keksiä jokin keino millä sais uuden reseptin nopeasti. Terveyskeskuksessa kun kestää viikko että ne uusii reseptin. Ellen sitten mee sinne mesoomaan, että voisko nyt heti joku lääkäri kirjottaa uuden!? :o Toivon, että tää on huomenna aamulla ohi tai sitten joudun ottamaan tuon viimeisen pelastuksen.

Mä tein tänään vähän erilaista smoothieta. Kuten kuvasta näkyy, laitoin siihen yhden ison omenan kuorineen (siemenet ja muut "roskat" otin pois), kaksi kuorittua kiiviä ja hieman mansikoita pakkasesta. Oli ihan ok, mutta olisi ehkä vähän kaivannut jotain makeutta. Mietin ensin, että olisko laittanut tohon vielä tölkkiananasta, mutta en sitten laittanut.

Yleensä oon tehnyt smoothien niin, että siihen tulee banaani ja mansikkaa. Ehkä joskus oon vielä laittanut mustikoita joukkoon.

Jotkuthan laittaa smoothieen lisäksi vielä jotain mehua tai jogurttia tms, mutta mun mielestä parasta tulee ihan vaan hedelmistä / marjoista. Joskus olisi mielenkiintoista kokeilla sellaista jotain vihreää smoothieta, Huippumalli haussa -ohjelmassa ne teki sitä, enkä nyt kuollaksenikaan muista mitä siihen tuli. Muistan vaan ihmetelleeni, että ainakin siihen tuli salaatinlehtiä ja olin vaan että mitä ihmettä? Mutta pitää ettiä joku resepti ja ehdottomasti kokeilla.

Sain tällä viikolla liikuttua vaivaisen tunnin. Mutta parempi sekin kun ei yhtään mitään. Ja vielä muuten tänään tässä migreenissä! Sen kyllä treeneissä huomasi kun mikään ei sujunut..

Olen välillä miettinyt, että onko tää edes migreeniä koska mulla särkee aina molemmat ohimot, eikä välttämättä just treenaaminen pahenna tätä. Kuitenkin etenkin kirkkaat valot, tai päivänvalo tuntuu pahalta. Ja jotkut hajut sekä tietokoneella istuminen. Mutta toisaalta, neurologi on tän todennut hormonaaliseksi migreeniksi niin kai tää sitten sitä on. Ainakin migreenin täsmälääkkeellä särky lähtee.

Mulla olis yks aihe josta haluaisin kirjottaa. Toisaalta se on kyllä niin henkilökohtainen, että en tiedä uskallanko. Tätäkin blogia kuitenkin lukee varmaan moni jotka tuntee mut vähän paremmin. Anonyymisti olenkin yhdelle "suljetulle" foorumille jo kirjoitellut siitä asiasta ja se helpotti hieman. Hmm, pitää vielä miettiä että kehtaakos sitä tänne kirjoitella..

6 kommenttia:

  1. Meeh, haluun itsekkin sen blenderin. Harmi että rahapussissa asuu Matti, ja se on pitkäaikais vuokralainen..

    Migreeni on kyllä varmaan tosi ikävä. Uskon kyllä että sulla ihan migreeni on, ku ei ne lääkkeet kai auta muuhun pääkipuun?

    En tiedä mitä haluat kirjottaa mutta itse ainakin haluan vielä (toistaiseksi) pysyä suht anonyyminä täällä, jotenkin vaan on vaikeeta olla jos ihmiset osaa laittaa kasvot näihin kaikkii mun teksteihin ja vaa'an lukemiin :)
    Mutta jos sua ei häiritse se että ihmiset tietää susta enemmän niin jaa ihmeessä. Mua ainakin rupes kauheesti kiinnostaa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Me saatiin tuo joululahjaksi kun pyydettiin ;)

      Poista
    2. Ehkä voisin anoppilaan vähän vinkata ku ny ois synttärit tulossa :D

      Poista
  2. Kerro sit jos keksit jonkun hyvän viherpirtelön reseptin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. http://lieksa.pp.fi/vhh/smoothie.htm
      täältähän löytyy kasapäin! täytyy kokeilla jotain noista :)

      Poista
  3. Kylläpäs näyttää herkulliselta blenderin sisältö! :) Itsellä on samanlainen, mutta oon viimeaikoina ollut melko laiska käyttämään sitä. :D

    VastaaPoista

Ai sääki tahot kertoa jotain