keskiviikko 2. lokakuuta 2013

Syömisen tärkeydestä

Olen tässä viime päivinä taas pohdiskellut kaikenlaisia asioita liittyen syömiseen ja treenailuun. Haluan kasvattaa lihaksia, mutta toisaalta ylimääräinen läski olisi kiva saada niiden päältä pois. Inbody -mittauksessa (toukokuussa) minun peruskulutus oli 1635 kcal, joka tarkoittaa siis sitä että kulutan tuon verran jos makaan koko päivän sängyssä. Tosin nyt tuo lukema saattaa olla hieman alhaisempi, koska kesällä ei tullut lihaksia erityisemmin treenattua. Lihashan ei tunnetusti kasva jos ollaan miinuksilla. Kuitenkin pitää syödä vähintään tuo kalorimäärä, jotta elimet, aivotoiminta ym. toimivat oikein. Lisäksi luulen, että kilpirauhaspotilaana tuo syömisen tärkeys vielä korostuu enemmän.

Olen tässä jonkun aikaa lueskellut Pakkotoiston foorumia, etenkin punttimimmit osiota. Rohkaistuin kirjoittamaan sinne tilanteeni ja sainkin pian muutaman vastauksen. Tulin siihen johtopäätökseen, että nyt on oikeasti pakko syödä jos haluaa niitä tuloksia salilla enemmän. Olen muutaman päivän tässä käyttänyt kiloklubia avukseni, jotta näen missä mennään kasvisten, rasvojen ja kalorien osalta. Aluksi oli vaikea saada edes tuo 1600 kcal täyteen. Nyt olen ottanut mukaan myös hiilihydraatteja, vaikka tykkään karppauksesta en kuitenkaan halunnut alkaa läträtä (huonojen) rasvojen kanssa jotta kalorit täyttyisi. Pyrin siis syömään 2000 kcal päivittäin. Tuntuu muuten ihan oudolta vetää ruokaa napaan ihan jäätävät määrät :D

Mulla on nyt ollut taas jo hetken aikaa kaksijakoinen saliohjelma, mutta vaihdan sen takaisin yksijakoiseen. Tuleva saliohjelma näyttää seuraavalta, sarjat ovat 3x8:


(Prässi)
Mave
Sumokyykky
Penkkipunnerrus
Ylätalja
Olkapäät
Hauis
Vatsarulla
Vatsat nostoilla maaten
Selkä

Salin lisäksi tankotanssia 1-3 kertaa viikossa sekä käsipäivinä olen tehnyt HIIT -juoksua, mutta nyt en tiedä mihin väliin sen laittaisin. Haluaisin sitä kuitenkin tehdä jatkossakin. Toisaalta jos nyt opintojen rahoitus jollain tapaa järjestyy, luulen että voisi olla pieniä työharjoittelupaikka etuja ja voisin tuota HIIT -juoksua tehdä vähintään kerran viikossa. Lisäksi venyttelyt päälle, joita olen kyllä nyt laiminlyönyt ihan liikaa! Hyi minua!! :D Ei edisty sivuspagu näin, ei.. 

hitto. Ihaakin vetää sivuspagua paremmin!! :D


Jossain muutama postaus sitten kerroin siitä salikokeilusta, että ekat neljä viikkoa 12 toistoa, sitten neljä viikkoa 10 ja viimeiset neljä kahdeksan. Nyt on enää kerta jäljellä käsistä ja jaloista, sitten siirryn tuohon yksijakoiseen. Jotenkin odotan innolla nyt, että mitä tapahtuu kun syön vähän enemmän ja vaihdan yksijakoiseen ja kahdeksaan toistoon. Kokeilin jossain vaiheessa yksijakoista ja tuntui loppuvaiheessa, että puhti loppuu kesken. Toivottavasti tällä rungolla jaksaisi painaa koko ohjelman ilman ongelmia.

Inbody -mittaukseen pitäisi taas jossain välissä mennä, mutta toisaalta kun kesä meni niin huonosti niin ei vielä huvittaisi :D Herkkulakko muuten kesti yhteensä sen 38 päivää (fb tykkäysten määrä) ja kokonaan ilman alkoholia olin 20 päivää. Viikonloppuna sitten vietetäänkin mun synttäreitä kavereiden kanssa, odotan innolla että pääsee taas laittautumaan :D

Ai miten niin Ihaa on minun lempihahmo Nalle Puhista :D

4 kommenttia:

  1. Heh, sä oot päätynyt ihan samaan tulokseen ku meikäläinenkin, meinaan täälläkin pakkotoistolta viisastuneena on nostettu kalorit sinne lähemmäs 2000 kcal päivässä. Mietin itekkin tota kaksjakoisen vaihtamista takas yksjakoiseen, mutta tartteisin sitten uuden ohjelman ja mä en noista ymmärrä.

    Ja joo, mulla kanssa todella huono maku tosta inbody-mittauksesta... oikee masentaja koko laite! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :) onko sulla salilla joka vois auttaa sua ohjelman kanssa?

      Poista
    2. No mulla kuuluu tohon jäsenyyteen 2 kuntosaliohjelmaa, molemmat oon jo saanut. Ylimääräiset pt tapaamiset maksaa sitten jo erikseen...

      Poista
    3. no voihan kikkareen kokkare :( auttaiskohan pakkotoisto yhtään? tosin sit pitäis osata liikkeiden tekniikat..

      Poista

Ai sääki tahot kertoa jotain