sunnuntai 29. joulukuuta 2013

I'm back, olen selkä!

Olipa taas hauska vitsi... :D

Nojoo, enpä onneks tän pidempää taukoa näköjään tarvinnut ja tällä välillä on tullut uusi lukijakin! Tervetuloa :)

Mulla on siis koko syksy oikeastaan ollut yhtä sekamelskaa lähinnä painojuttujen kanssa ja oon ollut niiden asioiden takia myös hieman masentunut. Jotenkin vain todella ärsyttävää kun muut asiat menee hyvin, niin sitten yksi asia menee päin persettä..

Heinäkuusta lähtien olen siis lihonut yhteensä 7 kg, ja on todella masentavaa kun ei tiedä varmaksi mistä se johtuu. Toki kesällä juoksin enkä käynyt salilla, eikä se syöminenkään ollut niin mallikasta. Mulla vaihdettiin ehkäisy pillereistä renkaaseen. Siitäkin tuli kaikkia inhottavia sivuvaikutuksia. Kilpparijutut tuntu olevan heinäkuussa ok, mut ilmeisesti sitten ei ollutkaan.. Kävin tuossa pari viikkoa sitten labrassa sekä lääkärillä, olin mennyt ylitoiminnan puolelle.. Nyt annos laskettiin samaan, kun se kesällä oli.. Hormonaalinen ehkäisy on jätetty nyt pois, koska en halua tunkea enää hormoneja kroppaan. Lisäksi ne rasittaa luontoakin. Olenhan nykyään tällainen hippi :D Ajattelin tuosta hormonaalisen ehkäisyn jättämisestä kirjoitella sitten kun aikaa on hieman kulunut. Nyt vasta vähän päälle kuukausi ilman niin ei oikein vielä voi mitään sanoa.. Varsinkin kun niillä hormoneilla oli yli 10 vuotta yhteen putkeen! Kuvottaakin ajatus...

Käytiin miehen kanssa taas Inbodyssä, muistatteko kun hehkutin toukokuun tuloksia? Tulin itse siihen lopputulokseen, että ne toukokuun mittaukset olivat vähän turhankin kauniit. Vertailin tätä uusinta mittausta sitten viime vuoden lokakuussa tehtyyn. Olihan sitä lihastakin tullut 1.9kg lisää jos noihin nyt voi yhtään luottaa. Mut oli sit tosiaan sitä kaikkea muutakin >:(

Nyt on siis taas aika alkaa tehdä asioille jotain. Aluksi tavoite on päästä samaan kuntoon jossa olin toukokuussa. Eli kohtuu timmi, vaikka itse sanonkin. Sen jälkeen mietitään uudelleen. Mutta siihenkin on matkaa se 7 kiloa ja montakymmentä senttiä (jos kaikki mittauskohdat lasketaan yhteen), lisätään siihen vielä tää vajaatoiminta ni hommia saa tehdä kyllä ja urakalla!

Mulla on taas uusi saliohjelma, aika samankaltainen kuin vanha, toistot edelleen melkein kaikissa 3x8

Boxikyykky tai sumo
Mave
Penkkipunnerrus tai vinopenkki
Alatalja tai kevennetty leuka
Vipunostot taakse
Hauis scott tai taljassa
Vatsat nostoilla lisäpainoilla (nilkkapainot yht 2kg)
Selkä pyöristys-suoristus
Lankku 3xmax

vaihtoehdot mulla on sen takia, kun käyn kahdella eri salilla ja esim. toisessa ei ole scott penkkiä kuin siinä laitteessa :/ tosi outoa, koska kyseisellä salilla on kyllä mutkatanko ja sen yhteydessä YLEENSÄ on myös se scott penkki mutta tuolla ei.. :D Pitikin laittaa siitä palautetta, muistaisinkohan tänään. 

Olen tässä myös jo suunnitellut oman sisäpyöräilyohjelman (kesto 50min, taso 2) ja käynyt sen polkaisemassa. Hyvältä tuntui :) Nyt vaan odotellaan, että koska saan mennä pitämään näytetunnin :D

Mut nyt alkaa tää teksti taas rönsyilee, joten palataan asioille. Mä lähden salille :)


ps. laittakaahan tulemaan kaikkia ihania salaattiohjeita!!

4 kommenttia:

  1. Täällä toinen hormooniton :P Ehkäisyn suhteen siis ;) Mä en oo koskaan oikeen hormonaalista ehkäisyä käyttänytkään. Rengasta kokeilin joskus ja se vaikutti muhun niin voimakkaasti, etten todellakaan halunnut jatkaa käyttöä. Samoin esim. jälkiehkäisypilleri saa mut niin sekaisin, etten itsekkään tunne itseäni... Oon myös periaatesyistä hormonaalista ehkäisyä vastaan omalla kohdallani... Laitoin muutama kuukausi sitten kuparikierukan ja ainakin toistaiseksi tää on ollut ihan mahtava :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. itsekin olen tuota kuparikierukkaa suunnitellut, mut haluan nähdä nää mun omat menkat ensin kun ovat tässä välillä olleet todella runsaat.

      Poista
  2. Salaattiohjeet vois kiinnostaa muakin. Mun salaatti koostuu aina salaatti+kurkku+punasipuli, ja sitten siihen lisäksi jotain epävihanneksia kuten tonnikalaa ja munaa, katkarapuja ja fetaa, raejuustoa ja ananasta. Ja kastiketta päälle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. meidän perussalaatti: salaatinlehteä, kurkkua, tomaattia, paprikaa :D eli aika boring..

      tässä ainakin yks tosi njam:

      salaattia, tomaattia, viinirypäleitä, punasipulia, (paprikaa), suolapähkinöitä ja halloum-juustoa sekä päälle loraus sitruunaoliiviöljyä.

      itse oon käyttänyt cashewpähkinöitä, koska halloumi itsessään on tosi suolaista. halloumi tosiaan paistetaan ennen salaattiin laittoa :) tää salaatti on ihan sairaan hyvää kanapiffin kanssa. ja ei oo pakko olla halloumia, voi käyttää mitä vain :)

      Poista

Ai sääki tahot kertoa jotain