lauantai 20. heinäkuuta 2013

Hiusasioita ja muutakin

Huhhuh kun tämä kesä- ja heinäkuu on mennyt hirveetä vauhtia.
On ollut kaikenlaista hauskaa tekemistä, lenkillä käyntiä (jaksan mennä jo 4.3 km!), mökillä oleskelua, yritetty wakeboardia (vesilauta) ja melkein pääsin ylös, uusien tankotemppujen opettelu, mustikoiden poimintaa, moottoripyörän kyydissäkin on tullut oltua :D ihan hirveetä kun mies hankki moottoripyöräkortin, niin nyt itselläkin on kauhea halu päästä ajelemaan! Kyydissäkin oli niin siistiä :D

Tosiaan itselläni on tavoitteena tuossa lenkkeilyssä, että jaksan hölkätä 5 km yhteen putkeen. Edelleen sykkeet on aika taivaissa (kiitos osittain erittäin tyhmän tupakoinnin!). Mut ei musta silti tunnu pahalta. Edelliskerralla keskisyke oli 178 ja viime lenkillä 176. Mut toisaalta oon lähes joka kerta mennyt pidemmän lenkin. Kaukana tuo 5 km ei enää ole, sen jälkeen kun sen saavutan niin alan juoksemaan sitä nopeammin. Tavoite on juosta jotain 8-8.5 km/h nopeudella. Nyt mä möngerrän menemään 7-7.5 km/h vauhtia :D

Onneks kuntosali aukee 3 viikon päästä.. Niin hirvee ikävä punttia, ettei tosikaan! Lisäks tässä oon päästäny itteni ihan rupsahtamaan.. No suunta ylöspäin! Lisäsin muuten tuohon sivupalkkiin tuon mun heiaheia profiilin, saa lisätä kaveriksi! Mulla on ihan mun oikealla nimellä myös heiaheia profiili, mut en halua että mun etu- ja sukunimi näkyy täällä julkisena niin piti tehdä erikseen profiili.

Tankotempuista olen vihdoinkin oppinut sellaisen tempun, jota olen jo kauan mielessä pyöritellyt. Loppupeleissä se ei edes ollut kovin vaikea, kun vaan tajus et miten siihen pääsee :)
Tuosta sitten onkin seuraava vaihe avata jalat ja sitten ollaankin sellasessa liikkeessä minkä olen halunnut osata siitä asti kun olen tankoiluun tutustunut :D

inverted d (käännetty d)

En muista olenko kertonut tästä operaatiosta nimeltään oman hiusvärin takaisin kasvatus..? Joka tapauksessa, nekin kasvaa ihan hujauksessa! Muutama kuukausi sitten se juurikasvu oli nenän alareunaan ja nyt se alkaa kohta olemaan jo leuan alla! Mun tekis oikeastaan nyt jo mieli leikata noi värjätyt, kuivat kakshaaraset tuolta pois. Mut mä en voi sietää polkkatukkaa kun sitä ei saa mitenkään kiinni! Joten ehkä mä maltan vielä jonkun aikaa odotella :) Lisäks mä olen nyt kerrankin hiusmuodissa, kun kerran on se "liukuvärjäys" muodissa :D Sen jälkeen kun olen saanut kokonaan omat hiukset, alan käyttämään Cutrinin sellaista hoitoainetta, jonka pitäisi vahvistaa omaa punapigmenttiä. Kuvassa näkyykin kivasti tuo oma punapigmentti :)


Mä tykkään ihan sikana mun omasta väristä! Kesällä se vielä hiukan aina vaalenee auringossa :)

Nyt kun näistä hiusjutuista tässä jauhan niin jauhan vielä vähän lisää! :D Nimittäin mulla on sellainen ongelma, etten saa tehtyä kiharoita lämpörullilla! Olen kokeillut ties mitä tököttejä ym. mutta ei niin ei! Onko jollain sama ongelma? Voiko se johtua siitä, ettei rullat lämpene tarpeeksi ja mulla on sellainen hiuslaatu, että se tarvitsee kovemmat lämmöt kihartuakseen?
Mies nauroi, kun yritin tehdä kiharat lämpörullilla ja ne ei onnistuneet, mutta sit kun laitoin hiukan kosteat hiukset ylös nutturalle ja avasin niin - TADAA KIHARAT. Että joo. Taidan vielä kerran kokeilla noita lämpörullia ja jos niistä ei tule yhtikäs mitään, niin laitan koko paskan myyntiin :D Mä siis haaveilen sellaisista isoista "hollywood" kiharoista. Muita vinkkejä miten sellaiset saisi tehtyä?


ps. tervetuloa uusi lukija!

pps. anteeksi poukkoileva teksti, mut ku mieles olis aika montakin asiaa mistä kirjottaa niin pakko yrittää vähän tiivistää :D

10 kommenttia:

  1. Sormikiharoilla tai papiljoteilla. Kokeile myös kampausnestettä suortuviin ja sitten kovemmalla lämmöllä niitä lämpörullia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. lämpörullissa ei pysty säätää lämpötilaa :( mut tosiaan kampausnesteet ym tökötit oon kaikki kokeillu läpi, ei ne vaa pysy..

      mä ajattelin kokeilla sukkakiharoita :D ja sit löysin sellasen missä käytetään sellasta pantaa ja rullataan hiukset sinne :)

      Poista
  2. Sun oma väri on tosi hyvä! Ja onnea uudesta tempusta. Nyt Jalkojen avaaminen ei oikeasti oo enää kaukana :)
    Poistin sen mun Allegra blogin ja koitan pikkuhiljaa laittaa uutta pystyyn. Tuu kurkkaan joskus parin viikon päästä :DD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ! :) ja ayshaa kokeilen heti kun saan jonkun luotettavan ihmisen tukemaan :) toki nyt on ollu niin kuumat kelit muutenkin, ettei oikee oo voinu tangolla tehdä mitään pitoa vaativia temppuja :D onneks syksy tulee.

      Jes mä tuun kurkkimaan sit! Pitäis tässä itsekin taas ryhdistäytyä tän blogin suhteen ja kirjotella enemmän :)

      Poista
  3. Mulla on ainakin onnistunut lämpörullilla kiharat, ihan loivasta kiharasta jopa sitten ihan korkkiruuvi kiharoihin. Ja mun hiuksilla on ammattilaisillakin välillä vaikeuksia saada kampaukset pysymään, koska hiuslaatu on sellainen liukas ja tottelematon. :D Itse olen tehnyt lämpörullilla niin, että aavistuksen kosteisiin hiuksiin aloittanut vääntämään ja pohjalle jotakin muotoiluainetta käsittelyä helpottamaan. En muista aikaa kuinka kauan olen mahtanut pitää rullia päässä, mutta muistikuva ois kuitenkin että aika kauan :D heh. ja tietty rullien poiston jälkeen jäätävä määrä lakkaa. Mulla kun tuppaa varsinkin kostealla ilmalla kiharat heti suoristua :)En tiedä voisko sitten olla myös lämpörullien valmistajissa eroa. Noi mun on jotkut babyliksen ja niissä on sellanen teflon-tyyppinen pinnoitus :D Mut tietty voihan olla että sun oma hiuslaatukin vaikuttaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moro, mä katoin et oot hävinny naamakirjasta mut kiva, et käyt täällä lueskelemassa :P

      Joo en tiedä, ehkä pitäis kokeilla pitää niitä kauemmin pääs. Mä en oo koskaan oikeen saanu niitä kiinnitettyä kunnolla ja sit kohta ne roikkuu ja pitäis olla korjailemassa. Mä nyt yritän myydä niitä pois, mut ei oo kauheesti ollu kiinnostuneita. :D

      Tein yks päivä "sormikiharat" ja niist tuli ihan kivat sit ku ne vähän "lässähti". Ekaks ne oli vähän turhankin kikkurat. Mut sillonkin oli sadepäivä, niin nekin suoristu sit aika nopeasti ku kävin ulkona. Mut eipähän kuluta hiusta ku ei tarvii lämmöllä kihartaa XD

      Poista
    2. Juuh niin tein. Meni hermo kaikkeen siihen schaisseen siellä. Oisko siitä kohta jopa melkeen kuukausi ja päivääkään en oo katunut tai tullut sellaista oloa että haluais takaisin :D mutta joo sun kirjotukset on kiinnostavia ja hauskoja ni kyllä näitä lukee mielellään ja kommentoi aina kun on jotain sanottavaa ja/tai vinkkejä, kokemuksia ym. :)

      Lukiessani tota sun viestiä ni huomasin, että olin unohtanut yhden jutun mainita vielä. Mullakaan ei pysyis ne rullat muuten päässä jollen kiinnittäis niitä pinneillä ja hainhampailla ja sit mulla on hiusverkko tai huivi viel siin ympärillä tukemassa. Oikeen sellanen kunnon viritys XD onneks en kovin usein halua kiharoita ni ei tarvii käydä tota hässäkkää läpi :D ja nykyään aika usein jos on isot juhlat tiedossa ni varaan omalta kampaajalta ihan suosiolla ajan ni on yks stressin aihe heti vähemmän :)

      Poista
    3. Hahaha, mul on pääs mielikuva sä rullat ja huivi pääs :D hihihii

      Kampaaja, mikä sellanen on? Nimim. en oo varmaan vuoteen käyny :D

      Poista
  4. Rulliin tarpeeksi pienet osiot. Kun otat rullat pois niin kiinnitä pinnillä ne kiharalle "rullan muotoon" ylös jäähtymään, älä siis päästä tipahtamaan alas :) ja laita siinä välissä lakkaa. Tuo jäähtyminen on se juttu kiharoissa.

    Kartioraudalla on kätevin tehdä isot kiharat :) Mukava blogi sulla!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos vinkistä. :) noi rullat on vaan niin tyhmät, että niitä on liian vähän. Yritän nyt tosiaan päästä niistä eroon ku sain ihan kivat kiharat sormikiharoilla :)

      Kiitoksia käynnistä :)

      Poista

Ai sääki tahot kertoa jotain