lauantai 7. syyskuuta 2013

5 km!

Jeiiii, kävin tuossa keskiviikkona pitkästä aikaa lenkillä (viimeksi olen ollut joskus elokuun puolivälissä) ja ajattelin vain hölkkäillä sen verran kuin jaksaa. Mielellään 4 km ja siitä enemmän kaikki plussaa. No siinä kolmen kilometrin kohdalla mietin päässäni, että "meneehän se 5 km tänään, meneemenee juu'u". Ekat pari kilsaa meni tosi hyvin, askel rullas, henki kulki ja kaikki tuntu oikeestaan aika kivalta! Sit alko tökkimään ja pahasti, piti pysähtyä muutaman kerran ottaa lisää happea. Mutta silti! Mä tein sen ja hölkkäsin 5 km pienien taukojen kera! En olis tätäkään päivää uskonut näkeväni :D Nyt vaan parantaa aikaa ensin sillä, ettei tarvis kertaakaan kävellä ja ottaa happea.

Mä en muista kerroinko mä tosta mun saliohjelmasta yhtään mitään, joten kerron nyt (anteeksi jos olen jo kertonut :D ). Eli mulla on tällä hetkellä menossa tällainen kokeilu (jotkut saattaa miettii, et no eihän tos oo järkee). Järkee tai ei, mä en jaksa ottaa asioita niin kovin vakavasti ja uusia juttuja on ihan kiva kokeilla :D

Mä siis tein ekat 4 viikkoa melkein kaikkia liikkeitä 12 toistolla, nyt vihdoin alkaa seuraava 4 viikon jakso ja toistot pudotetaan 10:n. Ja viimeiseksi vielä yksi neliviikkoinen kahdeksalla toistolla. Ennen tätä kokeilua mulla oli siis lähes kaikki liikkeet 8 toistoa. Mut tosiaan ihan hauskaa kokeilla välillä muutakin :) Sit kun tää 12 viikkoa on ohi, ni varmaan jatkan samaan malliin kuin ennenkin eli kahdeksalla toistolla. Ja voi että kun se mave on jännä liike! Kauheesti haluan oppia nyt sen tekniikan oikein, eikä mulla siinä oikeastaan ole enää muuta kuin, että saan pidettyä ne jalat oikein. Niiden jalkojen takia en myöskään kyykkää, kun se asento tuntuu olevan mahdoton mulle! Mut eiköhän tää tästä rupea sujumaan.

Herkkulakko on pitänyt ;) tänään 20. päivä meneillään ja vielä 27 päivää jäljellä :)

Oli se Kisakallion haastattelu tuossa myös, pitäisi löytää harjoittelupaikka :)

Ps. Sami Hedbergin loistava näkemys kuntosalista :D


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ai sääki tahot kertoa jotain