maanantai 9. syyskuuta 2013

Minä ja tankotanssi

Ajattelin tässä hieman avata tätä harrastusta ihan kunnolla kaikille kiinnostuneille :) Tosiaan ihan ensimmäisen kerran olen kokeillut tankotanssia vuonna 2009 ystäväni luona. Ystäväni on ollut töissä erotiikka-alalla ja se olikin yksi syy miksi hän oli ostanut tangon kotiin. Itse olen pienenä harrastanut erilaisia satujumppia, telinevoimistelua, tanssia ja teini-ikäisenä tanssia, kuntosalia ja ryhmäliikuntatunteja. Ennen tankotanssia en ollut harrastanut pariin vuoteen yhtikäs mitään!

whiiiiiii. ensimmäisiä kertoja tangolla v. 2009

Joka kerta kun menin ystäväni luokse halusin tankoilla. Se vaan oli rakkautta heti ensimmäisellä kokeilulla :D
Vuonna 2010 ostin oman tangon kotiin ja aloin harjoittelemaan. Tyylini oli aluksi.. Noh.. Aika kamalaa :D Mulla on vielä joitain ensimmäisiä videoita tallella, mutta en nyt ehkä kuitenkaan niitä tänne laita, sen verran hirvittävää meininkiä niissä.  Lisäksi aloin venyttelemään enemmän koska halusin saada ainakin spagaatin eteen. Ja tankotanssissa on plussaa mikäli venyy.

ystäväni luota, juuri ennen kuin ostin oman tangon
omalla tolpalla! :D
tyyliin ihan ensimmäisiä kaksosia. ja pää ottaa lattiaan :D
tästä on joskus lähdetty liikkeelle

Kaikki yllä olevat 4 kuvaa ovat vuodelta 2010.

Siinä sitten kotona treenailin lähinnä pyörivän tangon kanssa erilaisia juttuja. Katselin youtubesta videoita ja lisäksi olin ostanut muutaman DVD:n oppimiseni tueksi.

Vuonna 2011 päätin, että alan käymään tunneilla ja samalla aloin harjoittelemaan kiinteällä tangolla. Kävin Dance Studio Funkyllä tankotanssin peruskurssin, jonka jälkeen sai käydä tekniikkatunneilla. Ajattelin aluksi, että "ihan tyhmää kun joudun tuollaisen peruskurssin käymään, kyllähän mä jo osaan niiiiiin hyvin" :D tuli siellä tunneilla todettua, etten mä nyt niin kovin hyvä ollutkaan koska pyörähdyksetkin ovat niin erilaisia kiinteällä kuin pyörivällä tangolla. 

jo parempi kaksonen :)
fiilistelyä

Vuonna 2011 osallistuin myös ensimmäistä kertaa leikkimieliseen tankotanssikisaan. Helsingissä oli kesäkuussa mimmibileet, joihin osallistuin.



Esitys meni ihan ok, virhekin siellä tuli ja sillä hetkellä tuntui että apua haluan tästä äkkiä pois! Mutta jatkoin siitä huolimatta. Esityksen jälkeen olin ihan tärinöissä ja aloin melkein itkemään, koska adrenaliinit alkoivat purkautua :D Esiintymisen jälkeen ajattelin heti, että todellakin haluan jatkossakin päästä esiintymään ja nyt vaan kovaa treenausta päälle! Loppuvuonna 2011 esiinnyin (tai no kisat ne oli) Tampereella Pole Debut -tapahtumassa.







Edelleen Pole Debutin jälkeen oli olo, että "lisää tätä!!!" vaikka pisteissä jäin viimeiseksi huonon tekniikan takia. Ja treenit jatkui, tässä vaiheessa treenasin oikeastaan enää pelkällä kiinteällä tangolla. Jossain vaiheessa se tunneilla käyminenkin jäi sitten ja treenailin lähinnä kotona.

Vuonna 2012 sitten taas esiintymään (no kisat nekin oli) Tampere Open Showcaseen. Tällä kertaa olin hieman pettynyt itseeni ja esitykseeni, koska jouduin vetämään aika paljon improlla.






Loppuvuonna 2012 kävin FIPO Basic Trainer -kurssin ja saan pitää alkeistunteja. Nyt tänä vuonna mulla onkin ollut tanko-oppilas ja kauhean moni kaveri on pyytänyt vähintäänkin saada kokeilla tankoa :D Tänä vuonna olen myös käynyt Pole Academyllä tekniikkatunneilla ja niistä on ollut paljon hyötyä mulle. Mähän kovin uhittelin, että teen kesän aikana mulle koreon minkä sitten hion kunnolliseks ennen syksyä. Ja paskan marjat :D Toisaalta juu haluaisin esiintymään, mutta toisaalta en. Ei mua se kisaaminen sisänsä kiinnosta. Mut kyllä mä vielä joskus menen, ihan varmasti!

Täältä sitten niitä mun räpellysvideoita jos kiinnostaa.


ps. alkais jo ilmat kunnolla viilentymään jotta pystyis sillä tolpalla jotain tekemään :D

4 kommenttia:

  1. Ihana toi sun asenne "kuulemma nekin jotku kisat oli, mut mä olin siellä vaan esiintymässä!" :D ♥

    VastaaPoista
  2. Dance Studio Funkyn tunnit kiinnostaisi, voisitko kertoa kokemuksia niistä vaikka suoraan sähköpostitse? Olen nyt käynyt tunneilla toisessa kaupungissa mutta asun lähempänä Turkua niin tuokin olisi varteenotettava vaihtoehto. :)

    VastaaPoista
  3. Toki! Laita mulle sähköpostia sailasp [at] hotmail.com :)

    VastaaPoista

Ai sääki tahot kertoa jotain