perjantai 27. syyskuuta 2013

Vastoinkäymisiä

Mä oon tässä yrittänyt miettiä, että mitä tänne kirjoittelisi ja pari aihettakin on ollut mielessä. Nyt en kuitenkaan ole jaksanut kirjoittaa niistä asioista, joista ensin ajattelin. Nimittäin on ollut mieli matalana tässä tämän viikon ja sen seurauksena en ole jaksanut liikkuakaan. Oli mulla myös vähän kipeä olo tuossa keskiviikkona ja torstaina jonka vuoksi en myöskään halunnut tehdä mitään.

Asia joka on vetänyt on mun mielen matalaksi on opintojen rahoitus. Olen hakenut työkkäriltä tukea omaehtoiseen opiskeluun, jolloin olisin saanut olla ansiosidonnaisella opintojen ajan (no ehkä loppuajasta joutunut opintotuelle, eniwei). Työkkäristä tuli kuitenkin kielteinen päätös asiaan ja olen ollut aika rikki asian takia. Olen nyt lähettänyt työkkäriin uudelleenkäsittelypyynnön kovien perustelujen kera. En silti usko ihmeisiin, mutta onpahan sitten yritetty. Nyt odotan työkkärin uutta päätöstä asiaan. Työkkärin mielestä mun nykyinen koulutus on "liian hyvä" ilmeisesti ja että sillä työllistyy hyvin. Naurettavaa, että kuitenkin omaehtoisista opinnoista sanotaan, että "sopii alanvaihtajille". Kuitenkin.. Seuraava vaihe on yrittää saada työharjoittelupaikka innostumaan oppisopimuksesta.. Mun piti siis mennä ilmaisena työvoimana työharjoitteluun, joten vähän pelottaa.. Ja ihan viimeinen vaihtoehto on sitten opintotuki + laina. Eikä niilläkään kyllä itseään oikein elätä.. Lisäksi ahdistaa ihan vitusti ottaa lisää lainaa vanhan päälle.. Toki voisi jotain töitä yrittää saada koulun ja työharjoittelun lisäksi, mutta sitten ei olisikaan aikaa enää yhtään mihinkään muuhun. Mutta katsotaan nyt mihin tämä tästä muotoutuu. Jos ei rahoitusasiat selviä, voin kuitenkin mennä suorittamaan opinnot vuoden päästä. En kyllä haluaisi odottaa enää niin pitkään. Ärsyttää ihan hemmetin paljon kun ensin ehtii innostua, että pääsi kouluun ja että koulutus sisältää personal trainer opinnot ja sitten tää rahoitus on näin vaikeaa. :(

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ai sääki tahot kertoa jotain